Все про CMS. Вибір і переваги використання. Рейтинг CMS

 

Ринок eCommerce - найбільш динамічно розвивається сегмент світової торгівлі, він дуже перспективний і необхідний для розвитку онлайн напрямки для будь-якої компанії, яка планує активний розвиток.

 

Щоб онлайн магазин працював ефективно і підвищував обсяги продажів у вашому бізнесі, необхідно продумати кожен елемент сайту на етапі його розробки та складання технічного завдання. І першим же вибором в цьому процесі стає база, на якій буде функціонувати ресурс.

 

Два варіанти:

  • розробка індивідуального рішення
  • запуск сайту на основі однієї з існуючих CMS.

 

Другий варіант має ряд переваг:

  • менший термін розробки;
  • менша вартість проекту;
  • великий вибір розробників, які працюють з готовими системами.

 

Content managment system

 

Content managment system (скор. CMS) - розрахована на багато користувачів система, яка використовується для організації та забезпечення створення, редагування і управління вмістом сайту (контентом).

 

Використання CMS дозволяє спростити і підвищити ефективність вирішення низки ключових завдань при роботі з сайтом:

  • управління контентом: зберігання, контроль доступу, відстеження версій, управління потоком даних;
  • надання інструментарію зі створення контенту і розрахованої на багато користувачів роботою над ним;
  • публікація контенту;
  • структурування інформації для зручного пошуку і навігації.

Вибираємо CMS для онлайн магазину


Специфіка роботи інтернет-магазинів полягає в необхідності роботи з великим обсягом контенту: від текстового і графічного матеріалу для опису товарів до відеоконтенту в якості рекламної інтеграції. Тому система управління контентом в цьому випадку є одним з ключових елементів успішної роботи всього проекту.


При виборі CMS необхідно враховувати ряд основних критеріїв.

 

Простота роботи. Пам'ятайте, що з цією системою вам доведеться працювати не один рік, тому «движок» повинен володіти зрозумілим інтерфейсом, простий адмінкой і можливістю масового редагування інформації (в першу чергу, цін). Чим зрозуміліше вам сама система і її можливості, тим краще.

 

Функціонал. Цей параметр визначається потребами вашого проекту і амбіціями. Якщо ви плануєте розвивати невеликий регіональний онлайн-магазин, то вам цілком вистачить простого і недорогого рішення. Якщо ж ви плануєте інтенсивно рости, то краще відразу вибрати CMS з широким функціоналом і не бути технічно обмеженим через кілька дет.

 

Ціна. Цей компонент складається з вартості самої CMS і оплати праці фахівців, які будуть вибудовувати навколо неї сайт. Відштовхуватися необхідно, знову ж таки, від складності вашого проекту і планів по його розвитку. Маленькі проекти можна реалізувати навіть на основі безкоштовної системи управління контентом (є й такі), а для великих сайтів необхідні вже платні рішення. І чим краще воно в плані юзабіліті і функціоналу, тим вищою буде його вартість.

 

Інтеграція з обліковими сервісами. Для компаній, що використовують 1С для ведення обліку, важлива інтеграція цієї системи і CMS. На ринку є рішення з таким функціоналом.

 

Інтеграція з платіжними та аналітичними системами. Для онлайн магазину критично важливо мати інтеграцію з великим числом платіжних систем. І чим їх більше, тим зручніше користувачам. Також обов'язкова інтеграція c Google Analytics або подібними рішеннями в режимі «Електронна комерція», що дасть вам дані для аналізу клієнтів і їх поведінки.

 

Рейтинг кращих CMS


Розглянемо кращі рішення серед систем управління контентом, на основі яких можна розробляти і розвивати інтернет-магазин.

 

1С Бітрікс

 

1С Бітрікс - це універсальна CMS, яку можна використовувати як базу для різних проектів. Має добре опрацьовану інтеграцію з «1С: Підприємство» і
відмінно працює модуль управління замовленнями. Незважаючи на те, що система платна, її вартість повністю відповідає перевагам, які вона дає користувачеві. Ще одна перевага системи - автоматизована робота з сервісами доставки. 1С Бітрікс дозволяє автоматично відправляти запити на доставку товарів і отслужівает їх статус.

Недолік системи - складність її налаштування і підтримки: самостійно розібратися складно, тому необхідно звертатися до кваліфікованих IT-фахівців.

 

WordPress

 

WordPress - безкоштовна універсальна CMS, яка разом з модулем WooCommerce може використовуватися в якості основи для невеликого інтернет-магазину. З переваг движка варто відзначити просту і інтуїтивно зрозумілу адмінку, простоту роботи з шаблонами, швидку інтеграцію з будь-якими системами.

Головний недолік - практично для всього потрібні окремі плагіни. Їх багато, готові рішення є практично для будь-якого проекту. Але, чим більше ви додаєте плагінів, тим більше «гальмує» ваша CMS.

 

OpenCart

 

OpenCart - це безкоштовна CMS з відкритим кодом, створена спеціально для онлайн-магазинів. Тут реалізовані автоматичні бекапи, розрахунок вартості товарів з урахуванням податків. Підключати платіжні системи можна за допомогою додаткових модулів. До слова, про модулях - їх є близько 8,5 тис. (Як платних, так і безкоштовних), тому на основі OpenCart можна реалізувати практично будь-який проект. Єдиний недолік системи - складна адміністративна панель. На її вивчення доведеться витратити чимало часу.

 

PrestaShop

 

PrestaShop вже в базовій версії має всі необхідні функції для забезпечення нормальної роботи інтернет-магазину. А розширити його функціональність можна додатковими модулями. PrestaShop дозволяє легко керувати товарами (створювати каталоги, управляти рахунками-фактурами і квитанціями) і інтегрувати системи оплати і веб-аналітики. CMS добре захищена і постійно розвивається зусиллями ентузіастів зі всього світу, що робить його ще зручніше і ефективніше.

 

Joomla!

 

Joomla! - безкоштовний універсальний движок, який разом з розширенням VirtueMart може стати основою непоганого інтернет-магазину. А тисячі інших плагінів і надбудов (сьогодні їх число переступило за 8000) допоможуть реалізувати практично будь-яку ідею.

Головна перевага - проста админка і зрозуміла структура системи.

Недолік - необхідність постійно оновлювати програмне забезпечення і неможливість використання в складних проектах. Joomla! - відмінне рішення для невеликих інтернет-магазинів.

 

NetCat

 

NetCat - вітчизняна динамічно розвивається CMS, відмінно оптимізована під ринок пострадянських країн. Вона легко інтегрується з 1С та «Мій склад», дозволяє налаштувати різні види доставки, враховує мультивалютність продажів.

Система платна, але за її відносно невисоку ціну користувач отримує відмінний варіант для локального ринку, на основі якого можна побудувати ефективний інтернет-магазин.

 

MODX

 

MODX - вільно розповсюджувана CMS, на базі якої можна створити абсолютно будь-який проект, в т.ч. і інтернет-магазин. Базова версія движка має просту зрозумілу адмінку, контроль документообігу і підтримку багатьох платіжних систем.

З недоліків можна відзначити обмеженість набору шаблонів, що ускладнює роботу з дизайном. Але хороший програміст може легко вирішити цю проблему.

 

UMI.CMS

 

UMI.CMS - популярна CMS, головною перевагою якої є простота адміністрування сайту користувачем. Це дозволяє заощадити на підтримці інтернет-магазину: для вирішення більшості завдань не потрібно залучати розробників.

UMI.CMS має великий набір готових шаблонів і дозволяє редагувати контент прямо на сайті. Також движок має інтеграцію з «1С: Підприємство» і «Мій Склад», що спрощує роботу з запасами.

 

Shop-Script 7

 

Shop-Script 7 - справжній конструктор, що включає в себе все необхідне для інтернет-магазину. Робота з онлайн і оффлайн платежами, системи аналітики, настройка SEO-просування дозволяють працювати над проектом будь-якої складності. Також є інтеграція з 1С та «Мій склад», службами доставки товаром і мобільні додатки для користувача.

Система платна, але за свої гроші користувач отримує готове рішення, на основі якого зручно розвивати свій бізнес.

 

CS-Cart

 

CS-Cart - професійна CMS для інтернет-магазину, що виділяється простий адмінкой, стійкою роботою під навантаженнями і відмінним захистом від зломів. CMS легко інтегрується з різними модулями (1С, платіжні системи, робота з цінами, аналітика), забезпечуючи легке управління вашим онлайн магазином. Оптимальне рішення для серйозних проектів, що мають чітко опрацьовану стратегію зростання.

 

Як створити свій сайт на CMS?

 

Розробка і просування ефективного сайту - складне завдання, що вимагає зважених і правильних рішення на кожному з етапів реалізації проекту.

 

Створення інтернет-магазину включає в себе ряд основних етапів:

  • постановка цілей, завдань і вибір CMS;
  • складання техзавдання;
  • вибір хостингу;
  • SEO-просування ресурсу.

 

Постановка цілей, завдань і вибір CMS


Розуміння цілей і завдань, які будуть стояти перед вашим онлайн-магазином - ключова складова його успіху. Саме від цих параметрів необхідно відштовхуватися при виборі системи управління контентом і розробці технічної архітектури сайту.

Якщо у вас немає повного розуміння завдань, то перед запуском проекту обов'язково необхідно опрацювати цей момент. Інакше він може дорого вам обійтися (в прямому сенсі цього виразу): почавши розробку на основі одного набору технологій, вносити кардинальні зміни буде дуже дорого. І якісні програмні продукти, і робота інженерів коштують дорого, тому починати розробку сайту без чіткого розуміння його майбутньої архітектури погана ідея.

 

Технічне завдання


Техзадание (ТЗ) - це документ, детально описує проект. Його ключове завдання - формалізувати всі деталі і зафіксувати те, що і розробник, і замовник однаково розуміють проект.

Складаючи ТЗ, необхідно слідувати парі простих правил: ніяких багатозначних трактувань. Кожен параметр повинен бути чітким і вимірюваних.


Наприклад, не «сайт швидко завантажується», а вказати мінімальний бал в сервісі PageSpeed ​​Insights, який повинен набирати ваш ресурс;

обов'язково позначити галузеві терміни для чіткого розуміння їх значення командою розробників;

чіткий опис кожної деталі, навіть маловажной на перший погляд.

Якісне техзавдання - ключ до успішної розробки вашого інтернет-магазину.

 

SEO-просування

 

На етапі розробки онлайн-магазину необхідно визначитися і з тим, як буде проходити його SEO-просування. Від цього залежить структура сторінок магазину і стратегія роботи з контентом. На даний момент можна використовувати або гармонійний зростання із загальних ключових запитах (складна і довгострокова стратегія, де акцент робиться на якість контенту), агресивну закупівлю реклами і роботу в великими агрегаторами (більший акцент не на якість контенту, а на саму рекламу; ефективна в короткостроковому періоді) або просування через соцмережі (актуально не для всіх товарних ніш, але, наприклад, в продажу одягу і аксесуарів її можна використовувати в якості основної).

 

Створення сайтів - складний процес з багатьма взаємопов'язаними елементами.

 

Пам'ятайте це при виборі CMS і технічної архітектури, продумуйте кожне рішення з урахуванням вашого бачення зростання проекту і в результаті ви отримаєте ефективний інтернет магазин, який стане ефективним інструментом продажів.