Все про CMS. Вибір і переваги використання. Рейтинг CMS
Ринок eCommerce – найбільш динамічно розвивається сегмент світової торгівлі, він дуже перспективний і необхідний для розвитку онлайн напрямки для будь-якої компанії, яка планує активний розвиток.
Щоб онлайн магазин працював ефективно і підвищував обсяги продажів у вашому бізнесі, необхідно продумати кожен елемент сайту на етапі його розробки та складання технічного завдання. І першим же вибором в цьому процесі стає база, на якій буде функціонувати ресурс.
Два варіанти:
- розробка індивідуального рішення
- запуск сайту на основі однієї з існуючих CMS.
Другий варіант має ряд переваг:
- менший термін розробки;
- менша вартість проекту;
- великий вибір розробників, які працюють з готовими системами.
Content managment system
Content managment system (скор. CMS) – розрахована на багато користувачів система, яка використовується для організації та забезпечення створення, редагування і управління вмістом сайту (контентом).
Використання CMS дозволяє спростити і підвищити ефективність вирішення низки ключових завдань при роботі з сайтом:
- управління контентом: зберігання, контроль доступу, відстеження версій, управління потоком даних;
- надання інструментарію зі створення контенту і розрахованої на багато користувачів роботою над ним;
- публікація контенту;
- структурування інформації для зручного пошуку і навігації.
Вибираємо CMS для онлайн магазину
Специфіка роботи інтернет-магазинів полягає в необхідності роботи з великим обсягом контенту: від текстового і графічного матеріалу для опису товарів до відеоконтенту в якості рекламної інтеграції. Тому система управління контентом в цьому випадку є одним з ключових елементів успішної роботи всього проекту.
При виборі CMS необхідно враховувати ряд основних критеріїв.
Простота роботи. Пам’ятайте, що з цією системою вам доведеться працювати не один рік, тому «движок» повинен володіти зрозумілим інтерфейсом, простий адмінкой і можливістю масового редагування інформації (в першу чергу, цін). Чим зрозуміліше вам сама система і її можливості, тим краще.
Функціонал. Цей параметр визначається потребами вашого проекту і амбіціями. Якщо ви плануєте розвивати невеликий регіональний онлайн-магазин, то вам цілком вистачить простого і недорогого рішення. Якщо ж ви плануєте інтенсивно рости, то краще відразу вибрати CMS з широким функціоналом і не бути технічно обмеженим через кілька дет.
Ціна. Цей компонент складається з вартості самої CMS і оплати праці фахівців, які будуть вибудовувати навколо неї сайт. Відштовхуватися необхідно, знову ж таки, від складності вашого проекту і планів по його розвитку. Маленькі проекти можна реалізувати навіть на основі безкоштовної системи управління контентом (є й такі), а для великих сайтів необхідні вже платні рішення. І чим краще воно в плані юзабіліті і функціоналу, тим вищою буде його вартість.
Інтеграція з обліковими сервісами. Для компаній, що використовують 1С для ведення обліку, важлива інтеграція цієї системи і CMS. На ринку є рішення з таким функціоналом.
Інтеграція з платіжними та аналітичними системами. Для онлайн магазину критично важливо мати інтеграцію з великим числом платіжних систем. І чим їх більше, тим зручніше користувачам. Також обов’язкова інтеграція c Google Analytics або подібними рішеннями в режимі «Електронна комерція», що дасть вам дані для аналізу клієнтів і їх поведінки.
Рейтинг кращих CMS
Розглянемо кращі рішення серед систем управління контентом, на основі яких можна розробляти і розвивати інтернет-магазин.
WordPress
WordPress – безкоштовна універсальна CMS, яка разом з модулем WooCommerce може використовуватися в якості основи для невеликого інтернет-магазину. З переваг движка варто відзначити просту і інтуїтивно зрозумілу адмінку, простоту роботи з шаблонами, швидку інтеграцію з будь-якими системами.
Головний недолік – практично для всього потрібні окремі плагіни. Їх багато, готові рішення є практично для будь-якого проекту. Але, чим більше ви додаєте плагінів, тим більше «гальмує» ваша CMS.
OpenCart
OpenCart – це безкоштовна CMS з відкритим кодом, створена спеціально для онлайн-магазинів. Тут реалізовані автоматичні бекапи, розрахунок вартості товарів з урахуванням податків. Підключати платіжні системи можна за допомогою додаткових модулів. До слова, про модулях – їх є близько 8,5 тис. (Як платних, так і безкоштовних), тому на основі OpenCart можна реалізувати практично будь-який проект. Єдиний недолік системи – складна адміністративна панель. На її вивчення доведеться витратити чимало часу.
PrestaShop
PrestaShop вже в базовій версії має всі необхідні функції для забезпечення нормальної роботи інтернет-магазину. А розширити його функціональність можна додатковими модулями. PrestaShop дозволяє легко керувати товарами (створювати каталоги, управляти рахунками-фактурами і квитанціями) і інтегрувати системи оплати і веб-аналітики. CMS добре захищена і постійно розвивається зусиллями ентузіастів зі всього світу, що робить його ще зручніше і ефективніше.
Joomla!
Joomla! – безкоштовний універсальний движок, який разом з розширенням VirtueMart може стати основою непоганого інтернет-магазину. А тисячі інших плагінів і надбудов (сьогодні їх число переступило за 8000) допоможуть реалізувати практично будь-яку ідею.
Головна перевага – проста админка і зрозуміла структура системи.
Недолік – необхідність постійно оновлювати програмне забезпечення і неможливість використання в складних проектах. Joomla! – відмінне рішення для невеликих інтернет-магазинів.
MODX
MODX – вільно розповсюджувана CMS, на базі якої можна створити абсолютно будь-який проект, в т.ч. і інтернет-магазин. Базова версія движка має просту зрозумілу адмінку, контроль документообігу і підтримку багатьох платіжних систем.
З недоліків можна відзначити обмеженість набору шаблонів, що ускладнює роботу з дизайном. Але хороший програміст може легко вирішити цю проблему.
UMI.CMS
UMI.CMS – популярна CMS, головною перевагою якої є простота адміністрування сайту користувачем. Це дозволяє заощадити на підтримці інтернет-магазину: для вирішення більшості завдань не потрібно залучати розробників.
UMI.CMS має великий набір готових шаблонів і дозволяє редагувати контент прямо на сайті. Також движок має інтеграцію з «1С: Підприємство» і «Мій Склад», що спрощує роботу з запасами.
Shop-Script 7
Shop-Script 7 – справжній конструктор, що включає в себе все необхідне для інтернет-магазину. Робота з онлайн і оффлайн платежами, системи аналітики, настройка SEO-просування дозволяють працювати над проектом будь-якої складності. Також є інтеграція з 1С та «Мій склад», службами доставки товаром і мобільні додатки для користувача.
Система платна, але за свої гроші користувач отримує готове рішення, на основі якого зручно розвивати свій бізнес.
CS-Cart
CS-Cart – професійна CMS для інтернет-магазину, що виділяється простий адмінкой, стійкою роботою під навантаженнями і відмінним захистом від зломів. CMS легко інтегрується з різними модулями (1С, платіжні системи, робота з цінами, аналітика), забезпечуючи легке управління вашим онлайн магазином. Оптимальне рішення для серйозних проектів, що мають чітко опрацьовану стратегію зростання.
Як створити свій сайт на CMS?
Розробка і просування ефективного сайту – складне завдання, що вимагає зважених і правильних рішення на кожному з етапів реалізації проекту.
Створення інтернет-магазину включає в себе ряд основних етапів:
- постановка цілей, завдань і вибір CMS;
- складання техзавдання;
- вибір хостингу;
- SEO-просування ресурсу.
Постановка цілей, завдань і вибір CMS
Розуміння цілей і завдань, які будуть стояти перед вашим онлайн-магазином – ключова складова його успіху. Саме від цих параметрів необхідно відштовхуватися при виборі системи управління контентом і розробці технічної архітектури сайту.
Якщо у вас немає повного розуміння завдань, то перед запуском проекту обов’язково необхідно опрацювати цей момент. Інакше він може дорого вам обійтися (в прямому сенсі цього виразу): почавши розробку на основі одного набору технологій, вносити кардинальні зміни буде дуже дорого. І якісні програмні продукти, і робота інженерів коштують дорого, тому починати розробку сайту без чіткого розуміння його майбутньої архітектури погана ідея.
Технічне завдання
Техзадание (ТЗ) – це документ, детально описує проект. Його ключове завдання – формалізувати всі деталі і зафіксувати те, що і розробник, і замовник однаково розуміють проект.
Складаючи ТЗ, необхідно слідувати парі простих правил: ніяких багатозначних трактувань. Кожен параметр повинен бути чітким і вимірюваних.
Наприклад, не «сайт швидко завантажується», а вказати мінімальний бал в сервісі PageSpeed Insights, який повинен набирати ваш ресурс; обов’язково позначити галузеві терміни для чіткого розуміння їх значення командою розробників; чіткий опис кожної деталі, навіть маловажной на перший погляд.
Якісне техзавдання – ключ до успішної розробки вашого інтернет-магазину.
SEO-просування
На етапі розробки онлайн-магазину необхідно визначитися і з тим, як буде проходити його SEO-просування. Від цього залежить структура сторінок магазину і стратегія роботи з контентом. На даний момент можна використовувати або гармонійний зростання із загальних ключових запитах (складна і довгострокова стратегія, де акцент робиться на якість контенту), агресивну закупівлю реклами і роботу в великими агрегаторами (більший акцент не на якість контенту, а на саму рекламу; ефективна в короткостроковому періоді) або просування через соцмережі (актуально не для всіх товарних ніш, але, наприклад, в продажу одягу і аксесуарів її можна використовувати в якості основної).
Створення сайтів – складний процес з багатьма взаємопов’язаними елементами.
Пам’ятайте це при виборі CMS і технічної архітектури, продумуйте кожне рішення з урахуванням вашого бачення зростання проекту і в результаті ви отримаєте ефективний інтернет магазин, який стане ефективним інструментом продажів.